پینه دستان

پینه دستان


مشهد – کاروکارگر – فاطمه صبوری -  قائم مقام وزیر کار تعاون ورفاه اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کار ،تعاون ورفاه اجتماعی استان خراسان رضوی  با بیان اینکه بیشتر فعالیت های واحد های تولیدی در استان خراسان رضوی  به روش  سنتی انجام میشود بر توجه ویژه به  بخش صنعت  این استان تاکید کرد. و گفت: طبق امار ارئه شده متاسفانه 70 درصد بهره وری نیروی کار درکشور را یک خراسانی به خود اختصاص می دهد.
سید ابوالحسن فیروزآبادی  در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مسئولین استانی ،  تشکل های کارگری ،کارفرمایی و تعاونی ها تشکیل شده بود  به ظرفیت های بالای شرکت فولاد در استان خراسان رضوی ا شاره کرد وافزود: امید واریم با توسعه و توجه ویژه به بخش صنعت اقتصاد بدون نفت را برپا کنیم . وی در بحث تعیین دستمزدها خاطر نشان کرد: این امر نیازمند این است که ببینیم اقتصاد ما چقدر کشش افزایش را دارد .درصورتی که بدون برنامه ریزی دستمزدها  افزایش یابد این امر بیکاری  قشر عظیمی از جامعه کارگران را به دنبال خواهد داشت .مدیر کل  سابق کار تعاون ورفاه اجتماعی  استان خراسان رضوی هم در این مراسم  با بیان این مطلب که ما یک ریال هم از تهران اعتبار دریافت نکردیم واین سازمان  خودگردان اداره می شد، گفت: رمز موفقیت این سازمان در سال های اخیر ایجاد تعامل بین کارگران وکارفرمایان وتشکل ها بود ه است . محمد سنجری با تاکید بر اینکه سعی کردیم از اموال این اداره حراست نماییم واجازه ندهیم که اموال کارگران وکارفرمایان به جایی دیگر برده شود افزود: در حال حاضر یک ریال هم سازمان  به بخش خصوصی واشخاص حقیقی بدهی ندارد . وی  با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی در بحث  تشکیل تعاونی ها رتبه اول کشوری را به دست آورده است  افزود: در پرداخت تسهیلات به تعاونی ها این سازما ن رشد 58 درصدی داشت .
سنجری  در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه این سازمان 6 میلیارد تومان درامد داشته است خواستار برگرداندن بخشی از  آن به استان شد . وی با اشاره به ایجاد فرصت های خوب توسط سرمایه گذاران خارجی افزود:  این استان توانسته است تاکنون  170 سرمایه گذار خارجی جذب نماید . رئیس کانون  هماهنگی شوراهای اسلامی کار در استان خراسان رضوی نیزدر این مراسم  ضمن تشکر از همکاری صادقانه مدیر کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: بسیاری از مشکلات کارگری در ابتدای ورود ایشان از جمله دغدغه های ما بود که امروز با همکاری ایشان منجر به پیگیری شده است . رحمت الله پور موسی ادامه داد: باحضور محمد سنجری جایگاههای تمامی تشکل ها ی کارگری وتعاون گرایان در استان رفیع تر شده است . وی یکی از مهمترین شاخص های مهندس سنجری را قانون مداری  بودن او برشمرد وخاطر نشان کرد : در بحث کار و رسیدگی به امور ،جدیت و تلاش خستگی ناپذیر ایشان تحسین بر انگیز است .پورموسی  با تاکید بر اینکه  از امروز هم همه تشکل ها ی کارگری وکارفرمایی مانندسابق باید همراه وهمگام مدیریت جدید اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی باشند گفت: توجه ویژه مهندس سنجری به تشکل ها وشرکاء اجتماعی در استان به خوبی انجام می شد .  رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار در استان در بخشی دیگر از سخنان خود به صمیمت فضای جامعه کارگری و تشکل ها در استان  اشاره کرد وافزود: اگر امروز به دنبال توسعه وایجاد اشتغال پایدار هستیم جزتشکل های کارگری هیچ گروهی نمی تواند شرایط را مدیریت نماید . وی با تاکید بر حفظ اشتغال موجود خاطر نشان کرد: حفظ اشتغال از ایجاد اشتغال مهمتر است . پورموسی همچنین به اعتبارات ناچیز تشکل های کارگری اشاره کرد وافزود: ما با دست خالی در استان خراسان رضوی فعالیت می کنیم اما طرح  به مجلس ارائه می دهیم .  یکی از کارگران حاضر در جلسه، پیش از سخنرانی قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعتراض به پایین بودن دستمزدها خواستار توجه ویژه مسئولان و نمایندگان مجلس به وضعیت معیشتی کارگران و افزایش نظارت‌ها در خصوص اجرای قانون شد‌ و گفت: حقوق کارگران، جواب‌گوی هزینه زندگی آن‌ها نیست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: پنج شنبه 10 / 11 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com